Väldigt mycke sand!

På fredagkväll när husse slutat jobba vart det en prommis runt udden, det var bara jag som badade. Ni får ju inte tro att dom var torra när vi gick hemmåt :-) Men igår kom den omtalade ryggan fram, jag blir lite väl mycke då så att det slutar med att jag får ligga i min bädd för att vi ska ta oss iväg innan solen går ner. Halvvägs till målet så stannade vi till, husse lärde mig lite om isbrytarna. Dom heter Atle Frej Ymer och Oden!

Lektion om isbrytare!


Vi fortsatte våran vandring och jag var lös, vi passerade en skällande hund som jag ville spana in. Husse sa nej och vi gick vidare, han vart lätt imponerad av mig att jag inte rusade fram till hunden som bara 5 meter ifrån mig. Matte och husse är nog lite roligare trots allt!

När vi nått målet så måste det sökas igenom!


Det passerade en ganska stor båt och jag ska ju då försöka fånga vågorna som kommer iland, jag kör ner hela huvudet under vattnet men utan resultat... Provar även att stoppa dom med mina ben, vågorna driver nog med mig!?

Vågjakt!


Har så himla mycke göra att jag håller på att missa en simtur med matte!

- Vänta på mig, jag kommer!


Jag ville i hennes famn!


Vilket mys!


Matte tycker nog inte att det är lika mysigt som jag!


Efter bad, sandrace!


Hittade en kvarlämnad tidning!


Läste den grundlig, på mitt lilla vis!


Självklart på handdukarna, var annars?


Jag hade ju då ingen aning om att husse skulle ha just den tidningen till att göra upp elden med, men jag hjälpte ju till med att dela den lite i alla fall. Husse tog av mig den och skakade bara på huvudet.

Jag passade då på att simma lite, sanden sitter bättre på blöt päls!


Funderar på att ge matte en puss, det var en stund sen!


Hon får vänta, sandfnattar lite till! (undra varför dom har så sandiga hanndukar, kan inte vara skönt att sitta på!?)


En vovve promenerar förbi, E har koll!


Följer husse nu som äntligen vill bada med mig!


Han bara försvann?


Mitt i allt kom det ett gummibåtsgäng, kul hade dom! Husse vart lite orolig att lilla söta rara Eziva skulle dit och pungtera deras båtar, men det var kul att bada med husse!


Husse ville pusta ut men inte jag!


Jag tog ett eget dopp, för att stoppa huvudet i sanden!


Vad hittade husse, måste se!


Matte och husse ska nu börja med middag, då får jag sitta fast :-(


Matte tycker att det är bra att sitta fast en stund, jag är så aktiv och måste även ta det lungt...

Skittråkigt, men matte har rätt. Gäller att samla terroristkrafter!


Sen min middag!


Jag kan vara still lös, kanske para 10 sekunder, men still är jag!


Efter mycke bad, sand och mat börjar vi vandringen hemmåt!


Husse går så sakta...
- Öka på stegen så kan vi gå tillsammans!


På föregående bild ser ni en vit på och avstigningsbrygga, jag och matte gick upp på den. När vi kommer över på andra sidan så vickar den till som en gungbräda, vi valde att gå en gång till så att den vickade tillbaka som den stod. Synd bara att det inte han med på kort, men matte tyckte att två gånger räcker för idag när jag varit så duktig!

Lite längre fram så gömde jag mig, undrar då om husse hjärta håller när jag attakerar han?


Vi lallade på en bit till då måste matte vila dom onda benen, vaktar ryggan!


Eziva = jag är nu så himla duktig att jag fick vara lös hela vägen hem, ända in i lägenheten hemma. Nyckeln till min frihet är att vara obsevant på husse och matte, att lyssna och läsa signaler är bara bara kul. Ganska enkel mattematik!
Vi var alla trötta och mycket sandiga, jag slapp duschen :-) Vi bara relaxade på inglasningen en stund innan JB kom.

Idag har matte lite problem i rygg och ben efter gårdagens vandring så det blir bara lättare promenader, kottetugg i värmen!


 Lillhusse och Josefin tog med mig på dagens dopp. Men det är kul det ochså!
Dags för kvällsmål och en prommis, husse sover nu och ska ut för att jobba till 06.00 imorrobitti. Det ska bil en ära att väcka upp han snart, synd bara att jag inte har nå sand kvar i skägget!

/Puss E


Kommentarer
Postat av: Anette

Vita handdukar när man har en riesenschnauzer - hur tänker din matte och husse egentligen??

Vad duktig du är som går lös!!

Livet blir bra mycket roligare utan koppel.

Kram på dig sötnos!

Anette

2009-08-10 @ 08:18:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0