Trasig kamera:-(

I torsdags var det bara att inse faktum, kameran är jätte trasig! Så det bar iväg till Expert på storheden för att lämna in den. Killen som tog emot den frågade om han fick provfota med den!
- Självklart, lycka till och få se lite trollkonster så vi får med den hem igen, säger matte
- Men vad är detta, har aldrig varit med om det här förr!! Utbrister killen och ser ut som ett stort frågetecken
Han började kolla i sin dator och sen ringa till nån, hockus pockus så fungerade den. Och kameran var med hem, matte provade den och den lös rött ändå ner till skåne och texten löd återigen "Felkod 99" Vi gjorde en tur till Expert igen och det tar ca 3 veckor innan vi får tillbaka den, skitkul :-( På vägen hem träffade vi husse på Shell, och matte har med sig den gamla trasiga kameran (ni vet den med sand i) Husse provade...

Matte jävlas med mig!


Vi lämnade husse och drog iväg hemmåt, svalare för varje kväll som går och det blir lite träning på fotbollsplan i parken på kvällarna. Ibland har vi till och med publik, folk stannar för att se hur duktig jag är och framförallt rolig. Men under träning så är det matte som lever om mest, vid korrigering ett kort tyst Nej!! Och när jag är duktig ett skarpt braaa!! När uppgiften är slutförd låter det över hela stan Braaaaaaaaaaa, duktig tjej och det blir en riktig krigsdans med kamprullen eller vad matte har valt att ta med sig för dan.

Om E får skryta lite så är det en tia på inkallning, har hitills inte missat! Men när vi tränar linförighet så kan jag följa matte i ALLA tänkbara vändningar, lite finslip i backandet bara. Självklart att det fungerar i frittfölj ochså, men ibland är ju min lilla satan med på prommis och då kan jag slarva lite. Matte förstår, är ju bara 6 månader... Platsliggningen fungerar bra, men snart måste vi ta till ordentlig retning och senare ett par hundkompisar som ligger på sidan om mig.  Nogskrytet!!

På fredag när husse slutade jobba åkte trimmbordet fram!

E före klipp!


Och klorna!


Sen kammar matte ut pälsen!


Saxklippning!


Och maskinen kom fram!


E jätteduktig!


Sen hände något kul... Kameran gav upp helt!! Men vi provar den ännu gamlare kameran, den sattes på laddning och fick laddas till på lördag. Den fungerade ganska bra till en början men sen vart det bara rappa kalja!!

Ser ut typ så här en dag efter klippning!


När husse slutat på lördan åt vi och sen packade vi fiskeryggan och en massa kläder för det blir gode kallt på kvällarna när vi är ute, men än är det värme och matte valde att kyla upp mig innan vi började fiska.

E fick söka lämplig pinne och fann!


När det gäller pinnar för min del så ska dom vara i den större stoleken, matte tycker att det är bra att jag lyssnar när det kampas. E är lika stark som en fullvuxen hund och det är lite svårt för matte att orka med. Men jag lyssnar på matte och tar det något lugnare, mattes rygg måste ochså hålla ett tag till. Men med husse kan jag leka lite tuffare :-) E har stora tänder och ett riktigt grepp som gärna inte vill ge vika, om jag greppar så greppar jag!!!

Blåsiga Luleå!


En risenflicka uti klospetsarna!


3 av 4 tagna bilder blir så här bra :-(


Idag har vet Pia ringt och jag ska fortsätta äta min medicin i 7 dagar till för pinkeriet, och det ska lämnas ett nytt pinkprov i morron. Dosen ökade då jag gått upp hela 6 kilo på 4 veckor, är nog snart lika stor som min pappa! Jag matte och lillhusse for på djursjukhuset och hämtade recept och pinkgrejer, fortsättning följer... Ingen kamera, men det innebär inte att jag slutar busa men kanske mindre blogg under en period.
Klockan är välling och ägguledags, matte har lovat kul träning på plan efter det så vi återkommer..

Puss och kram Jag!


Kommentarer
Postat av: Anette

Vad duktig du är med lydnaden!!

Det blir bara att gå ut och plocka förstapriserna sedan när du är tävlingsklar!

6 kilo på 4 veckor - är du säker på att din mor inte varit ute och slarvat :0)

Verkar vara lite mer varghund i dig är riesen!

Fast jag ser ju på dina vackra ögon att du är pappas tös!

Oavsett vilken kamera dom tar kort med så är du lika söt ändå!

Ta det lugnt nu när du växer så mycket - du måste vara rädd om dig skrutt-fia!

Kram Anette

2009-08-18 @ 07:47:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0