Etapp 1

Tjolasvejs alla glada! Jag har sysslat med så mycket kul i veckan att det kommer att komma i etapper, som om man fjällvandrar och går bitvis från punkt till punkt. I alla fall så har vi varit tre dagar i stugan, bara jag matte och husse. Innan vi for så retades husse med mig om mattes ihoplimmade stora sol, och en fisketur vart det i solen!

Se själva!


En otäck sol!


Men nyfiken som jag är kollar jag in den!


Sen vart det rygga in!


Himla massa plankor utanför ångsågen, högg en och race!


Väl nere i hamnen höll jag stenkoll på ploppen!


Kolla!!! Den oranga ploppen far under vattnet!


Släppte, men det studdsar firrisar som bara den här nere!


Husse började jobba 04.30 på tisdan och ville ha mig på en pink... Jag bara blängde på på han!


När husse slutade jobba var vi och handlade och hämtade ut mattes bil som varit på tejpning, sen drog vi iväg till mormor och morfars stuga. Vi var alldeles ensamma där och det var så tyst att man hörde vad matte och husse pratade om :)

- Hej matte är du också här, vad har du för kul mojong?


Den tog jag med glädje!


Efter en massa kast å bus gav matte upp och kastade den i båten!


Eftersom jag inte tordes hoppa i båten provade jag från annat håll!


Husse gick då och satte sig i båten, så jag provar väl då!


Den glider ut!!!!


Husse mutar mig!


Ett steg!


Två steg!


Tre steg!


Nu duktig E!


Och min belöning!


Planer på att stick nu!


Modig som jag vart så drar jag med min mojong!


Himla rolig liten sak mattes Tippen har haft, men nu är den bara min!!


Ja, vi fortsatte!


Full rulle!


Sen blev det matdags för oss alla, slickar mig om munnen för det kan rasa potatisskal!


Sen min middag i det gröna!


Ock en båttur!


Stor E, kliver i själv nu!


HEHE... Nästan utan problem!


Gick fint och matte med majong är med åxå!


Matte tyckte inte att det var lämpligt att leka majonglek på havet!


Det finns en till som har båt här, E nyfiken!


Husse ska ro en bit, är bara lätt hjälpsam och nyfiken!


Vi lägger årorna på plats! (Hoppas inte morfar märker att det saknas en bit av dom, lite tuggsugen var jag allt)


Sen kastar vi ankare!


Undrar ju bara hur lång ner det tog vägen!?


 Fotomodell som jag är måste jag passa mattes spö medans hon fotar!


Tystnaden, guppandet och min insats så tog jag mig en tupplur!


Väl tillbaka gjorde jag och husse upp en eld och mörkt har det börjat bli på kvällarna!


Matte fick äran att diska! (Fniss)


På onsdagen kom Lillmatte och Tony ut för att äta en middag med oss, det vart lite stutsmatta!


Efter mat en båttur med ungdommarna, lite go med matte!


Husse är nog lite sotis, han kritiserade våran ruffsiga frisyr..
- När vi kommer i land så är det en borstning av hår och päls som står prio ett på listan! (Ska han säga så  lite hårsom han har!!) Men vi är i alla falla hans prinsessor, ruffsiga eller ej :-)


Husse ökar farten på båten och mitt skägg och min lugg bara sveper med av njutning!


Sen vart det fiske utan för stugan, tre jätte fina abborrar fick vi!


Hjälpte husse att ta fram sakerna till rensning!


Sen äckelgöra, enligt matte!


Vi grillade abborre och sen kom John Blund på besök, på torsdagen kom Gunlög och Edvard ut. Jag gick som en riktig  spårhund i hans spår och hjälpte med det mesta, vi värmde varmvatten och sånt som man gör när man ska vara några dagar i en stuga utan el och vatten, Kul! Jag tog mig ett morronsim och sen funderade jag på varför vi inte ska ut med båten???

Drömmen om en båttur!


Jag bestämde mig ganska snabbt att jag inte ska hem... Matte och husse diskade och ställde i ordning stugan som mormor och morfar vill ha den. Jag ser på en gång att det bär iväg, jag tog till "kom och ta mig" leken och matte förbannad!!!!

Jag stannar, ses!?


 Det var så kul och fritt i stugan att jag kommer att tjata ännu mer på en egen tomt! Matte och husse behöver inte ha någon större koll på mig och jag kan bara rusa efter ev älgar som gnager i mormors träd. Summa =Kul

Det va bara några dagar av min lilla semester med husse å matte, när vi kom hem så sov jag länge, länge. Ock djupt, tyckte nog att det var borta bra men hemma best! Matte började tvätta och packa om??? Hmmm... vad sysslar hon med?
- I morron min lilla E ska vi fara till fjällen, Abisko. säger matte med stort leende..

Fortsättning följer /Puss E







Kommentarer
Postat av: Anette

Vilken bra miljöträning du får hela tiden!

Du verkar inte vara den rädda typen heller!

Ska bli kul att se ditt MH och korning!

Ser fram emot att få träffa dig!!!

Kram på dig gullungen!

Kram Anette

2009-08-08 @ 23:11:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0