Enya 9 veckor!

Inget bra väder i Luleå sista dagarna, åskat i tre dagar och ena enorma skyfall har det varit. Kameran har bara fått vila hemma, men en kväll innan regnet var vi och hämtade farmor och farfar. Då bar det iväg till mormor och morfar i stugan, dom har fått hem sin lilla prinssessa Enya. Hon är en goldenflicka på 9 veckor, fyra månader yngre än jag.

När vi kom dit så fick jag ett risenfnatt som jag aldrig haft förr, ni vet en virvelvind som brukar vara på tivoli? När gubben går och snurrar upp en jättefart så man bara skriker när den snurrar och det går inte att stoppa den, så var det i mitt huvud! Vi var där i ca två timmar och det snurrade lika häftigt hela tiden, matte förbannad såklart. Men jag fick träffa lilla Enya :-)

Visst är morfar och Enya söta?


Jag vill så gärna leka med hon!


Äntligen får jag lukta på henne, hon försöker smita!


Vart rädd och sticker in i stugan, är det mitt skägg hon är rädd  för?


Lite nyfiken på mig är hon allt!


Passar på att försöka busa, och hon smiter under bordet för att ta skydd!


Se vad himla söt hon är, som en liten sockerbit!


Matte tog med mig till vattnet för ett försök att fnatta ner mig lite, alla  är chockade att se mig i det här tillståndet!


Enya tog det lungt på altanen, rädd för var mitt skägg ska dyka upp!


I den här värmen så efter ett dopp blir man ju inte direkt trött, gubben som snurrar virvelvinden snurrar upp den ännu mer!!! Alla vart helt apatiska och Enya fick ligga inne en stund i väntan på att det skulle sluta snurra i min skalle.
Jag och Enya vart vänner på riktigt till slut, hon visade ochså ett roligt temprament. Nyfikenheten tog över och vi gick då på en liten prommis, hon försökte hoppa över stubbar och buskar som jag men fastnade hela tiden... Jag åt lite blåbär och farmor åt hallon, myggen kom till matte så det bar iväg hem. Ganska trött var jag,  fattar inte riktigt varför!?

Se vad fort hon springer för att vara minidog!


Igår satt husse och läste vad vi skulle se på tv när det slutade åska, jag tyckte att vi skulle packa ryggan istället...

Om jag tar tidningen av han kanske?


Husse tittar på mig och jag talar om att jag är oskyldig!!!


Så fort han sätter blicken i tidningen så passar jag på att försöka ta den!


Jag förlorade den matchen och det vart tv, matte säger åt mig.
- Lilla gumman, vi ska till din doktor tidigt imorron så det blir picknick nån annan dag...

Så idag har vi varit på djursjukhuset för ett återbesök av min tand och pinkeriet, där träffade jag en mellansnauzer.
Vi hann inte ens anmäla oss innan vet Lasse kom och hämtade in lilla jag, husse ides inte lyfta upp mig på bordet.... Han hissade ner det med en kul pedal på golvet, det var bara att kliva upp och sen hissade han upp mig med den där pedalen igen. Det vart i lagom höjd för att ge husse en riktigt blöt kyss! Vet lasse kom tillbaka och jag fick godis av han, men det vart en lektion av brunt = godis och hudfärgat  = tumme. Jag fick alltså inte äta hans tumme åxå!?

Han tittade iaf. i min mun och konstaterade att jag har en emaljskada, man gör inget åt den förren jag får besvär. Men det kommer jag nog inte få så det finns inget att oroa sig för, pinket vi lämnade in ringde dom på eftermiddan om. Dessvärre inge bra trots 18 dagars medicin, ska fortsätta äta det tills vet Pia kommer tillbaka från sin semester på måndag. Hon kanske kommer att hitta på något annat så det blir bättre. Jag har även haltat ca en timma när vi var i stugan sist så han sträckte och kände igenom mina ben, han konstaterade att jag växer så det knakar och att det inte är nån ligamentskada. Jag haltar inte längre men ömmar på en pungt, ingen fara det heller sen ligger jag ju som en groda utan problem :-)

Hoppas att det blir kamera väder och matte har beställt en bra spårtränarhöst, för här i norr har björkarna börjat få gula blad och rönnen börjar bli lite rödfärgad. Om några månader är nog min roliga snöhög tillbaka :-)

Matte undrar om det finns nåt stoppochväxmedel, är det någon som vet så hojta. 23 kilo och 61 cm hög och bara 6 månader... Vart bär det iväg?

Puss på alla!
/E

Kommentarer
Postat av: Anette

Skaffa golden när man kan skaffa en riesen?

Fast å andra sidan så tror jag att du kommer att göra ditt bästa för att lära henen allt bus och alla tokigheter som bara en riesen kan.

Stackars mormor och morfar - hoppas dom inser vad som väntar dom!

Vad tråkigt med din tand - hoppas du slipper besvär av den.

Beträffande din snabba tillväxt är det nog bra om du tar det lite lugnt en period dvs inte för långa promenader och inte för livliga lekar med kompisar.

Du får ägna dig åt lite lugnare aktiviteter som tröttar ut díg mentalt istället.

Läsa tidningen med husse t.ex eller hjälpa matte med hushållet!

Du är ju skicklig på det mesta!

Var rädd om dig nu lilla skrutt.

Kram Anette

2009-08-12 @ 21:50:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0