Välkommen till EZIVAS blogg!

Jag

Jag heter Eziva och är en riesenschnauzer, jätte busig sådan. 8 veckor gammal med mina största intressen som mattes svarta långa flätor, husses tofflor och snö. Jag bor med husse Lasse, matte Annika och lillhusse Niklas i Luleå (mitt i stan) Jag kommer att berätta om mitt liv som hund.. Hehe, alla tänkbara hyss som bara jag kan komma på, även när matte å husse försöker dominera. Allt ska alla få veta.
Husse å satan själv


Jag är född i Lindesberg hos Stellan och Agneta (Carlhills kennel) med mamma Carlhills Yra och pappa Bardlands Loke (båda två mycket akiva som jag :-)  Min matte å husse kom ner för att hämta mig den 10 april, det var ett väldigt autografskrivande och min vällingstund innan vi begav oss uppåt i landet.
Stellan å jag

Välling

Vi hade redan bestämt att en hotellnatt i Gävle på Scandic var bra för oss alla, resan dit var bara bra. Satt i mattes knä hela vägen , i ca 2 km så grät jag en tår för min mor och syskon. Min nyfikenhet tar över och jag undrar vad som kommer att hända. Väl framme på hotellet vart jag genast populär, en stjärna som jag är glider jag in med svansen högt upp genom två skjutdörrar, matte fixar in oss och vi går i en lång korridor till rummet. Ojojoj... Vad det fanns sladdar (5 lapor, hårfön, vattankokare, tv, antenn mm) Gav mig på allt, ...  Gardinerna var kul och matte satte fram mitt fårskinn som jag ska sova på, en krullig historia som jag måste undersöka. Då fick jag ett knäpp på nosen och ett NEJ i ett tonläge jag inte hört förr, vet ni vad nej betyder ? Det gör jag! Kollade även in papperskorgen i plåt, lät ganska mycke men före 22.00 får man ha lite party.
Hotellmat


Vi åt mat och gick ut för att göra kvällsbehoven, men nyfiken som jag är hade jag inte tid att bajsa. Min matte ställer så gärna upp för mig så 02.30 väckte jag henne å vi gick ut, sov några timmar för att kolla husse. Jo vi gick ut å morronpinkade. Efter en stunds hyss fick jag änligen vara ensammen medans dom åt frukost.

Vi packade ihop och gick till bilen, det kom 5 nästan likadana tejpade bilar. Poliser allihop.. Matte å husse är oskyldiga och dom har säkert halva priset på frukosten i hotellet. Vi började vår resa (ca 74 mil) med pink å matpauser, gick bra att äta på alla världens mackar, har legat med mattes fossingar hela vägen . Äntligen i Luleå så ska husse börja tvätta bil.. Det lät, men inte så illa att jag kunde leka med matte i snön.

Väl hemma var husse å matte jätte trötta men jag var så utvilad så... Gjorde en undersökning av hela lägenheten, roligt bord där man kan leka tittut å gömma sig. Jag har gått genom en massa dörrar och åkt hiss, jättekul.  Idag har jag träffat grannen en Yorkshireterrierkille som heter Chili, himla kul pjäs. han är mindre men 2 månader äldre. Lillmatte Anna kommer åxå å kollar till mig dagligen, häftig brud med bitvänliga strumpbyxor (hehe)

Nu är det dags att sova en stund men kommer med nya äventyr snart /Caio Eziva

Kommentarer
Postat av: mormor

Ziva är en duktig berättare hon kommer att bli en kul hundflicka

2009-04-17 @ 21:45:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0