Mera flyttning...

Igår var det en kul dag, vi var till gamla lägenheten och hämtade lite mera smått å gått. Matte satte ner 4 ikeasäckar med jättespännande saker i, dom luktade lite annorlunda så jag var bara tvungen att göra en grunlig undersökning. Det var matte och lillmattes hästsaker, typ träns å sånt.



När vi skulle gå hem så valde matte att ta med två stora påsar mat från frysen, en gardinstång å jag förstås. Jag tycker om att snurra in matte i kopplet så jag gjorde det inte så enkelt för henne. Polis Hasse och hans kollegor körde förbi i en polisbuss, gissa om dom hade roligt åt matte. Vi har flyttat ca 100 meter och det tog säkert 10 minuter att hjäpa till med påsarna.
När vi väl kom hem var matte trött på mig så jag valde att ta en tupplur.

Syns inte!


När vi lite senare var på promenad i parken så träffade vi en stor, ren välkammad collie. Jag reste raggen morrade lite å attackerade, efter våran lekstund hade nog hans matte lite pälsvård att syssla med :-) 

Efter promenade fick matte för sig att hänga upp gardiner, jag var med och tog ner dom på Björngatan. Ni vet den där järnpinnen som sitter i gardinen mot golvet, den var bara min. Efter mycket jobb så fick jag ut den och gardinen kom ner.
Jag fick bara hjälpa med uppsättningen en stund innan matte vart less, Hon satte upp mig på köksbordet så jag inte kunde nå gardinerna. Det bästa av allt är att dom satt 2 cm för lågt, så ikväll får jag vara husses hjälpreda när matte jobbar.

Kassper med matte och husse kom förbi igårkväll, det en snabb liten spelevink på 5 månader. Men kul hade vi, vi rev bland annat ner en tavla...

Jag å Kasper


Idag så fick jag följa med till Åke Eriksson Bil för att titta på mattes nya bil som precis har kommit

I husses bil


Alla hos Åke älskar mig, Kalle tänkte röva bort mig, men då sa husse  -Nej, Nej hon är min lilla prinsessa!

Försäljare Kalle


Matte ville ha mig som en sån bilmodell, men det ställde jag inte upp på och hoppade ner. Nu vet matte hur modig jag är, så inga mer höga saker...

Mattes bil


Har nyss terroriserat lillhusse som kommit från skolan 


 Sen vila innan mat


Hej på ett tag...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja du verkar blir en riktig tuffing. Husse o Matte får nog svettas många gånger. Men söt är du



Från oss i Sunderbyn

2009-04-22 @ 19:18:48
Postat av: Carlshill's Dakar

Kul att en halvsyster kommer så nära mig.Bor som du kanske vet i Gammelstad.Men vi är nog ganska lika tror jag av dina berättelser.Var väl kanske inte en djävul men husse och matte tycker att dom fått en ferrari med dubbelturbo.Vi får höras och träffas. Hälsn Dakar

2009-04-22 @ 22:26:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0