Matte sjuk!

Matte kom hem från jobbet i fredags och gnällde över sin rygg, sedan dess har hon varit nästan bara sängliggandes. Hon klarar inte av att böja ryggen till min fördel, när husse jobbar kan jag leva rövare... I lördags kom mattes lillebror Andreas, han fru Lotta och dotter Julia hit med en barnstol. Anderas vällte jag omkull direkt. Han tyckte jätte mycke om mig, saknar nog hund tror jag.

Jag och Andreas


Jag fick följa husse och bära mera saker från gamla lägenheten, mötte inte Chili men andra gamla grannar som tycker att jag har blivit så stor.

Jag och husses bil


På kvällen kom Husses utflyttade pojkar med familj, John och Mari har en Lycka (amstaff) Lillmatte och Tonykom åxå. Vi hade så himla roligt ihop, hon tröck till mig lite men jag bara ruskade på mig och vi var i gång. Hela kvällen...

Jag och Lycka, John och Mari


Show för Simon


Pustar ut


Måste ju kolla in Vincent


Städar efter Vincent


Massor med matnyttigt


Bus igen


När lugnet lagt sig hjälpte jag husse med lite olika sysslor, matte är så himla dålig i sin rygg, vi började med disken

Jag diskar


Sen skurar vi


Husse å Tony har burit över min nya säng idag, där kommer jag att trivas. Problemet är bara att  ta sig upp själv med mina korta ben.



På söndagen var jag ganska seg, vi promenerade till parken och busade lite. Men vi satte oss och bara njöt en stund, så härligt när det inte blåser som det alltid gör i centrala Luleå.

Som Färdinand


Lillmatte kom till mig, på sig hade hon en sån där rymdhatt...?



Tog en promenad till Björngatan för att tömma postlådan, matte gömde sina handskar på trappan medans hon gick med lite kartonger...

Passade på


Som straff fick jag ställas på ett elskåp..


Och badas..


Sen lämnas för en bastu..


Men lite kvällslek fick jag allt :)


Igår var dom som äger fastigheten här och hängde upp ett skåp som vi inte vetat var vi viljat ha det, hjälpsam som jag är så stod jag till tjänst

Jag å galärenkillarna


Jag å matte var även till piteå, Jissa mattes mammas lilla golden är sjuk. Jag fick ligga kvar i bilen så jag passade på att äta upp alla Jissas godisar. Matte kom på mig och jag fick följa med in. Och in kliver jag med svansen i topp och vill ju då hälsa på alla vovvar som var där, vi fick komma in på ett rum och Jissa fick vara på ett sånt högt bord.. Jag protesterade självklart, varför hon och inte jag? Jag fick då komma upp och trösta Jissa, Sen fick hon lite sovaindroppar och fotas av en gigantisk kamera.. Tyvärr så glömde vi våran kamera hemma :(  Har ochså varit och hämtat mattes bil som utrustats med en massa saker, taxameter, alkolås, comradio mm. En massa kablar... På tal om kablar så var husse utan internät på morronen när han satte igång datorn, Jag lådsades sova... Resten vet ni nog. Nu i denna stund har matte satt foten i en liten, liten pink under skrivbordet. Jag flyr, men återkommer /Tjao

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tur att husse har dig nu när han har ont i ryggen!

Din pappa är också väldigt duktig på att diska men sedan är han inte till så mycket hjälp i hushållet direkt!

Hälsningar Anette

2009-04-30 @ 15:54:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0