Flytten!

Jag har flyttat och nätet har varit nere, därför detta uppehåll. Det har gått bara bra att få hjälpa till. Matte å husse har varit lätt irro på mig och önskat att jag var en vek liten "annan" ras... Idag är jag 9 veckor och en djävul.
Mina tänder


Det har varit ett himla gäng och hjälpt till att flytta så vi gjorde det mesta på en dag, jag fick äta min sista måltid på björngatan med huller och buller ordning, men hungrig som jag är så äter jag överallt. Under veckan som gått har jag lärt mig gå i trappor, upp och ner. Matte tyckte att det var bra att det fanns en barngrind i trappan, hon vill inte att jag ska pinka på båda våningarna. Jag börjar förstå loss men det är så himla kul att kampa med husse och mattes vantar att jag väljer att inte lyssna...
Kamp med matte


Tycker om att åka bil så jag fick följa med i lastbilen...


Lillmatte å hennes kille Tony kommer å busar med mig, ibland är jag nog lite för mycke!!

Tony och jag


Lillmatte och jag


När det blir dags för välling som jag älskar så mycke måste jag SITTA och vänta, jättejobbigt! Inget sittande = ingen välling så jag sitter.



Husse vill att jag ska vara ren å fin, så han badade mig för några kvällar sen. Matte passade då på att lyfta upp mig på ett barbord och klippte mig under tassarna och lite i ansiktet. Det gick jättebra att bada men det var blött, när han släppte mig fri fick jag ett sånt där risenfnatt som man kan få efter ett bad.

Blöt jag


Efter bus tupplur


I lördags var det en jättefin morgon så matte och husse åt frukost på inglasningen, det är kuligaste stället i mitt hem. Eftersom jag är så nyfiken kan jag ligga och spana in folk och hundar i alla färger och storlekar



På kvällen kom lillmate och Tony, vi skruvade ihop ett nytt bord. Det gamla gick sönder i flytten, glasskivan brast.
Tony säger att jag är som en envis mygga??? Han viftade bort mig men lika snabbt var jag tillbaka för att sno skruvar och lite annan hjälpinsats.

Hjälpsam


Matte fick för sig att kolla om jag tordes gå på plåt, varför skulle jag inte tordas det?


Klockan är sista kvällspink nu, återkommer med mera hyss. Tjao!

Kommentarer
Postat av: Anette (Lokes matte)

Tveklöst har den här lilla tjejen kommit till ett mycket bra hem!

Härliga bilder och gillade speciellt den när hon sover efter att ha badat!

Hälsningar Anette

2009-04-22 @ 10:52:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0